06/04/2021

קנס במקרה של אי-דיווח לרשויות ארה"ב לבעלי אזרחות אמריקאית

artical-image

אזרחים אמריקאים? חשוב מאוד לזכור לדווח לרשויות המס בארה"ב על החשבונות שלכם כאן בארץ, ומחוץ לאמריקה בכלל – הפרת החוק עלולה לעלות לכם ביוקר. אבל אם כבר קרה ושכחתם, הפסיקה הבאה יכולה לעניין אתכם. מאת עו"ד עמי בן-יעקב

החוק הפדרלי בארה"ב מחייב את כל האזרחים האמריקאים ובעלי ה"גרין קארד" לדווח על הכנסות כולל הכנסות ממקורות בכל מדינה שמחוץ לארה"ב. בנוסף קיימת חובת דיווח על חשבונות המוחזקים מחוץ לארה"ב.

זאת אומרת שאזרחים ישראלים בעלי אזרחות אמריקאית מחוייבים לדווח על החשבון כאן בארץ ועל היתרה בחשבון בכל שנה. זה נכון גם כאשר אזרח אמריקאי מחזיק בחשבון עם שותף שאינו אמריקאי, או שאותו אזרח הוא "רק" מיופה כוח בחשבון מסויים גם אם בעל החשבון אינו אזרח אמריקאי.

חוק זה נקרא FBAR – Foreign Bank Account Reporting.

אי-דיווח על החשבונות מחוץ לארה"ב מהווה עבירה על החוק האמריקאי וגורר תשלום קנס. מקרה שהגיע לאחרונה לפתחו של בית משפט פדרלי לערעורים דן במקרה שבו הרשויות הטילו שורה של 13 קנסות FBAR עבור כל חשבון שעליו לא דיווחה כראוי בעלת החשבונות. קנסות אלו הגיעו לשווי של 47,000 דולר.

בית המשפט לערעורים קבע, בניגוד לדעת מס הכנסה ובית המשפט המחוזי, כי ניתן להטיל עונש אחד בלבד על עבירת FBAR שנעשתה שלא בכוונה במהלך אותה שנת דיווח, בלי קשר למספר החשבונות שהיו לאותו אזרח במהלך אותה שנה, וכי העונש המקסימלי בגין הפרה כזו "לא יעלה על 10,000 דולר". זאת אומרת שהעבירה נמדדת פר שנת איחור ולא פר חשבון שלא דווח כראוי.

המלצתנו? שימו לכם תזכורת ודווחו בזמן – הימנעו מקנסות מיותרים. בכל מקרה, אין לראות בדיווח זה כייעוץ משפטי.


צריכים סיוע, הכוונה או ייעוץ בנושא ציות (FBAR, FACTA וכיוצ"ב), אנו כאן לשירותכם – מוזמנים ליצור קשר.

עו"ד עמי בן-יעקב עומד בראש משרד בן-יעקב עורכי דין, מתמחה ב-FAMILY OFFICE, נדל"ן, מסחרי ודין בינלאומי