07/01/2021

"סוגרים קצוות" עם סיום שנת המס 2020

artical-image

בזמן שכולם יסבירו לכם מה צריך לעשות, אנחנו נסביר מה *לא* כדאי לעשות: עו"ד עמי בן-יעקב, המתמחה בהשקעות בארץ ובחו"ל, ניהול הון משפחתי ונדל"ן, עם שתי עצות שיכולות לחסוך לכם הרבה מאוד כסף

משיכת הלוואה מחברה

הלוואה שעולה על 100,000 ₪ צריך להחזיר לחברה עד לסוף שנת המס שלאחר השנה בה נמשכה ההלוואה. לכן מוצע שמי שמעוניין למשוך כספים – הלוואה מהחברה בשליטתו כדי לממן הוצאות או יתרת חובה, ימתין ויבצע את המשיכה רק בשנה הבאה.

כך, מי שימשוך הלוואה בחודש דצמבר הנוכחי יצטרך להחזירה עד ל-31/12/2021, ולעומתו מי שימשוך את ההלוואה ב-1/1/2021 יוכל ליהנות משנה נוספת של חסד בחסות המדינה, ולהחזירה עד ה-31/12/2022.

פריסת תשלום מס שבח

אדם שמוכר נכס מקרקעין זכאי לבקש פריסה של השבח על פני תקופה של עד 4 שנות מס לאחור. פריסה כזו כדאית לאדם אשר לא הייתה לו הכנסה בכלל, או שהיתה לו הכנסה קטנה במשך שנות הפריסה. לפיכך, מומלץ כי אדם המתכוון למכור נכס מקרקעין יבחן את הכנסותיו בתקופת הפריסה הפוטנציאלית בטרם ביצוע העסקה.

השנה יש לפריסה זו (פוטנציאלית) אף יותר משמעות דווקא מאחר ושנת 2020 היתה שנה בה העסק היה סגור, וכתוצאה מכך הכנסות נמוכות או במקרים קיצוניים ללא הכנסות כלל. דחיית המכירה לשנת 2021 תאפשר "להרוויח" עוד שנה של פריסה וכתוצאה מכך הקטנה משמעותית של סכום המס המשולם.

הקטע מתוך מאמר שהופיע באתר 'גלובס'


עו"ד עמי בן-יעקב עומד בראש משרד עו"ד בן- יעקב, מתמחה ב-FAMILY OFFICE, נדל"ן, מיסוי ודין בינלאומי