20/10/2022

השקעות בחו"ל, לא לעשירים בלבד

artical-image

עו"ד עידן בן-יעקב, ממשרד בן-יעקב עו"ד המתמחה בנדל"ן, ניהול הון משפחתי ומשפט מסחרי

הפרסומים האחרונים על האינפלציה הגואה, המצב הכלכלי ביבשת והזדמנויות הנדל"ן הקיימות כבר תקופה, הביאו גל משקיעים נוסף להשקיע ביוון ובמדינות נוספות באירופה. אך בניגוד למה שניתן לחשוב, הגל הנוכחי מתאים גם לאנשים אשר אינם נחשבים למשקיעים 'כבדים', אלא גם לאנשים מן הישוב אשר מחפשים אפיקי השקעה אטרקטיביים עבור כספם.

אחת הסיבות המרכזיות לכך היא עליית הריבית. אנשים רבים מבינים כי למרות שהם משלמים ריבית לא מבוטלת על מסגרת האשראי שלהם בבנק, הרי שעל 'הפלוס' הם אינם מקבלים ריבית כלל או ריבית אפסית בלבד. סיבה נוספת היא העובדה כי הריבית לפיקדונות קצרי טווח אינה משתלמת, יחסית, ואנשים רבים חוששים לסגור את כספם לתקופה ארוכה בתקופה של אי ודאות כלכלית.


רוצים להתייעץ אתנו בנושא נדל"ן ומקרקעין? צרו קשר – לחצו כאן


יוון – אטרקטיבית לישראלים

יוון נחשבת לאחת המדינות האטרקטיביות למשקיע הישראלי. הקירבה הגיאוגרפית מסייעת רבות במקרים בהם יש לבחון נכסים חדשים או לפקח על הפעילות במקום וכמובן, אל לנו לשכוח – משטר המיסוי שם, ובמיוחד – אמנת המס בין ישראל ליוון, מעלה משמעותית את אטרקטיביות ההשקעה של ישראלי דווקא שם. גם העובדה כי המנטליות דומה, יחסית, מסייעת לישראלים להשתלב בנדל"ן היווני. הממשלה היוונית מעודדת השקעות זרות בהיקפים שונים, כך שגם השקעה בנדל"ן שם בסכום שיספיק לדירה בישראל (ולא.. לא חייבים סכום של דירה בת"א), יכול להניב תשואה גבוהה במיוחד . ומכאן – סיבה נוספת לאטרקטיביות היוונית – התיירות. יוון נחשבת למדינת תיירות אשר חלק לא מבוטל מהכנסותיה נובע מתיירות חוץ. זאת הסיבה שממשלת יוון לא רק מעודדת השקעות זרות, אלא גם הייתה מהראשונות ביבשת לצאת מהגבלות הקורונה, כדי להחזיר את הכלכלה לסדרה בהקדם.

המשמעות היא שמשקיעים זרים, בניגוד למדינות אחרות, מתקבלים בזרועות פתוחות ובקשב רב על ידי המשקיעים המקומיים ומערכת הבנקאות – אם נדרש.

חשיבות תיירות החוץ ביוון מסייעת גם לזרם יציב, יחסית, של אנשים אשר מעוניינים בדיור, גם אם קצר טווח. זאת הסיבה שמלונות ודירות AIRBNB מהוות נתח משמעותי מסל הנכסים של המשקיע הישראלי ביוון.

עם זאת, יש לשים לב למס' דגשים אשר יסייעו בהשקעה בטוחה:

  • למרות הקירבה הגיאוגרפית וכו', עדיין מדובר במדינה זרה עם נהלים, חוקים וכללים אחרים. אנחנו ממליצים לכל משקיע לפנות לאיש מקצוע המכיר את החוק היווני וחשוב לא פחות, אנשים מרכזיים אשר יוכלו לסייע בהשתלבות ואיתור השקעות
  • בכל פעם שמוצג בפניכם נכס להשקעה, יש לוודא היטב שאין עליו שעבודים, תוכניות שימור, חובות או מגבלות אחרות שימנעו מכם להשקיע בנכס או להשביח אותו לטובתכם ולא פחות – השלכות המיקום שלו (הבדל של רחוב אחד יכול לעשות שם את כל ההבדל בין נכס "אידיאלי" לנכס "פיל לבן") ועוד.
  • יש לוודא כי רשויות המס בישראל (ובמדינות אחרות בהן הנכם תושבי מס / עם חשיפה) מודעות לרכישת הנכס, להכנסות ממנו וכמובן גם להשלכות אמנת המס ואופן ניהול חשבונאי ביוון ובישראל. דבר זה ניתן למנוע על ידי התייעצות עם עו"ד המכיר לא רק את החוק הישראלי אלא גם את עולם ההשקעות הנדל"ניות ביוון.

צריכים סיוע וייעוץ בנושא נדל"ן ומקרקעין?

צרו איתנו קשר – בן-יעקב, משרד עו"ד

כתובת – המסגר 35 תל אביב – סקיי טאוור, קומה 9
טלפון – 972-3-6128878+
פקס– 972-3-6128606+
דוא"ל – lawfirm@benyacov.com

—–
עו"ד עידן בן-יעקב, ממשרד בן-יעקב עורכי דין, עוסק בתחום, הפינטק, עולמות המטבעות הדיגיטליים, NFT וכד', ניהול הון משפחתי, נדל"ן, השקעות בארץ ובחו"ל, הגנת הפרטיות, ייעוץ שוטף לחברות, חברות הזנק, חברות בשלות ועוד.

הירשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לתקופה דוא"ל עם כל המאמרים והעדכונים האחרונים ממשרדנו!

זקוקים לייעוץ? השאירו לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם.