18/01/2009

המשך בניית פרוייקט בניה המשועבד לבנק המלווה

artical-image

הבנק המלווה (אדנים) עתר למימוש אגרות חוב והמחאת זכויות רשומה בקשר לליווי פרויקט בניה המשועבד לבנק. עורכי הדין כונסי הנכסים הגישו תוכנית פעולה להשלמת הפרויקט ובקשה לאישור הסכם עם הקבלן, החייב עצמו, להשלמת הפרויקט. 10 מהדיירים הסכימו למהלך ושניים התנגדו.
המתנגדים טענו להתנהלות בלתי ראויה של כונסי הנכסים תוך הפרת מושכלות יסוד של הליכי כינוס נכסים המפוקחים על ידי בית המשפט. לטענתם, לא בוצעה בדיקה מעמיקה ומתן הסברים לבית המשפט לגבי בסיס הוצאת כספים מתוך קופת הכינוס. בפני בית המשפט הובאה הצעה אחת בלבד, לא פורסמה הזמנה פומבית ואף לא הזמנה סגורה למספר מציעים להגיש הצעות להשלמת הפרויקט. בנוסף, מבקש כונס הנכסים לשלם לקבלן תשלום בגין חובות עבר תוך העדפתו על פני נושים אחרים.

בית המשפט מבסס בפסק דינו את מעמדם של רוכשי הדירות בפרויקט כנושי הקבלן ולכן יש להם מעמד לעתור כנגד הליכי מימוש וכינוס, הן כאשר המימוש מתבצע בדרך של מכירת הנכס והן כאשר כונסי הנכסים מבקשים לממש את הנכס באמצעות השלמתו ומסירת הדירות שבפרויקט. ככל שיהיה מעמדו של זה או אחר להביע עמדתו, הליך כל כינוס הנכסים כפוף לפיקוח בית המשפט. במקרה הזה בחן בית המשפט המחוזי ת"א (כב' הש' דניה קרת מאיר) ומצא אי סבירות כלכלית בהתקשרות עם הקבלן על פני בקשתם של כונסי הנכסים. רב הנסתר על הגלוי לגבי המערכת הכספית של הקבלן שעירבה הלוואות חוץ בנקאיות, פעילויות שלא במסגרת חשבון הליווי, שיקים שהועברו לצדדים שלישיים והעדר תיעוד על כך.

בנוסף לאמור, תמיהה משמעותית מעלה בקשת כונס הנכסים להתקשר עם הקבלן כאשר על פני הדברים מצבו הכלכלי לא יאפשר לו במידת הסבירות הראויה להשלים את הפרויקט!
בית המשפט לא אישר את הסכם ההתקשרות עם הקבלן.

בש"א 021441/08
בש"א 22475/08

הירשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לתקופה דוא"ל עם כל המאמרים והעדכונים האחרונים ממשרדנו!

זקוקים לייעוץ? השאירו לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם.