19/02/2023

איסור שימוש בווילה לצרכי נופש ומסיבות במקום הייעוד למגורים

artical-image

החלטה שיפוטית העשויה לסיים את תופעת השכרת ווילות בשכונות מגורים למסיבות רווקים, הילולות סופשבוע והשכרות AIRBNB.  

בית המשפט התבקש לתת צו הפסקה שיפוטי בהתאם לחוק התכנון והבניה התשכ"ה-1965 להפסקה מיידית של השימוש האסור בוילה המיועדת למגורים בה משתמשים הבעלים למטרות פנאי ואירועים.

היתר הבניה לווילה הינו למטרות מגורים בלבד ובהתאם הבעלים משלמים ארנונה למגורים.

בפועל, בווילה מתקיימים אירוחי משפחות לתיירים מחו"ל לשכירות של מספר לילות קבוע מראש, רק באופן זמני ובעיקר בימי הקיץ וחגים לתיירים, בעיקר בשיטת   AIRBNB 

באתר האינטרנט עלה כי הווילה המצויה בבעלות המשיבים נקראת "וילה אקסודוס על הים" וכי קיימות מודעות המזמינות קהל להשכיר את הווילה לאירועים ואירוח בתפוסה של בין 20-30 אנשים.

בית המשפט הבהיר שהשכרת הנכס למטרות נופש, בין אם במהלך כל השנה ובין אם בסופי שבוע או חגים או במהלך תקופת הקיץ מהווים עבירה לפי חוק התכנון והבניה, הואיל וההשכרה הינה לא למטרת מגורים ומדובר בשימוש אסור במקרקעין הנוגד את הייעוד לו נועדו המקרקעין הנוגע לווילה. בית המשפט הבהיר, בהסתמך על פסיקות קודמות, כי שכירות לתקופה קצרה אינה יכולה להוות מגורים, שכן בשכירות לתקופה קצרה השוכר שוהה למטרת נופש, ואינו גר בווילה.

מטרת צו הפסקה שיפוטי הינה להפסיק הפרה מתמשכת של הוראות החוק, מוקדם ככל הניתן.  התכלית היא למנוע המשך ביצוען של עבירות והמשך הפקת רווח כלכלי מהן.

הואיל והייעוד של המקרקעין של הווילה הוא למגורים, יש להבטיח את הפסקת השימוש האסור והפסקת המשך רווח כלכלי מביצוע העבירה.

יש לדאוג גם לרווחת התושבים, הגרים בסמיכות והרשאים לצפות לאורח חיים שקט ושלו המאפיין דירות ובתי מגורים, להבדיל ממבנים, שייעודם החוקי לנופש או אירועים.

בית המשפט נתן צו שיפוטי , האוסר על שימוש במקרקעין/ בוילה למטרות נופש או אירועים, בניגוד לייעוד על פי ההיתר. הבעלים רשאים לעשות שימוש במקרקעין לצורכי מגורים בלבד בהתאם לייעוד של המקרקעין.

בבנ (אשד') 59489-01-23

הירשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לתקופה דוא"ל עם כל המאמרים והעדכונים האחרונים ממשרדנו!

זקוקים לייעוץ? השאירו לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם.